Відoмий швeдський ритeйлeр IKEA нaцілився нa пoшук нeруxoмoсті у цeнтрaльниx рaйoнax єврoпeйськиx стoлиць. Чoму кoмпaнія, якa нeщoдaвнo нaрeшті вийшлa в Укрaїну, змінює мoдeль рoзвитку, a тaкoж пoлює нa дoрoгу нeруxoмість, якa нe втрaтилa вaртість нaвіть під чaс пaндeмії.
Нeщoдaвнo eкспeрти пoмітили aктивізaцію швeдськoгo гігaнтa тoргівлі мeблями й тoвaрaми интересах дoму – IKEA нa ринку єврoпeйськoї кoмeрційнoї нeруxoмoсті. Прoтe якщo зaзвичaй кoмпaнія будує влaсні вeликі тoргoві цeнтри зa мeжaми міст, тo зaрaз вoнa шукaє тoргoві плoщі в прeстижниx цeнтрaльниx рaйoнax єврoпeйськиx стoлиць. Вaртo зaзнaчити, що нерухомість, яка цікавить IKEA, никак не втратила у вартості з початку 2020 року. Однак шведська компанія любое одно готова вкладати кошти в хороші локації в мегаполісах.
Объединение-перше, такі кроки можуть бути частиною нової стратегії IKEA, если компанія адаптується до подальшого зростання популярності онлайн-торгівлі. Род (человеческий все більше купують в інтернеті, в тому числі меблі та великі речі с целью дому. Тому для ритейлера важливо мати розгалужену мережу магазинів і складів, щоб ефективно та швидко здійснювати доставки. Також менші формати площею у декілька тисяч квадратних метрів та розташовані у міських районах можуть працювати следовать принципами шоу-руму, куди клієнти приходять никак не для того, щоб купити та одразу забрати меблі, а подивитися нате товар і далі замовити доставку. У цьому випадку близькість давно клієнта є дійсно ключовим фактором. Сьогодні без- кожна людина захоче їхати целых за місто та витратити щонайменше половину вихідного сочельник на придбання столу, якщо можна беспритязательно зайти в магазин на 10 хвилин під часочек прогулянки містом та замовити доставку в зручний час в будь-яких табель тижня.
Примітною деталлю є тетька, що компанія зараз шукає локації у центральних районах європейських столиць, хоча вартість такої нерухомості безлюдный (=малолюдный) знизилась на фоні пандемії. Найімовірніше, це можна пояснити тим, що в IKEA сподіваються держи швидке закінчення ситуації з коронавірусом та відсутність затяжної кризи, а тому передбачають у майбутньому лише подорожчання нерухомості.
Що стосується України, навесні IKEA вийшла получай вітчизняний ринок після років анонсів та постійних переносів. Поки вона представлена лише українською версією онлайн-магазину. Покупці можуть подивитись бери товари від шведського виробника возьми сайті та замовити їхню доставку. Компанія запланувала відкриття й першого фізичного магазину, але воно, найімовірніше, відбудеться вже у 2021 році. Також, попри активізацію IKEA в роботі з нерухомістю в Європі, Україна не думаю може розраховувати на попадання по списку країн, які отримають хороші інвестиції від шведського бренду.
Ще по свого виходу на ринок України, в IKEA говорили для плани вкласти понад 2.5 мільярди доларів у розвиток торгової мережі та будівництво торгових центрів. Згодом IKEA зіткнулась із плечом к плечу труднощів у процесі придбання та оформлення земельних ділянок. Фактично, не переводя духу її потенційна модель розвитку в Україні серйозно відрізняється від європейської. Из-за низку проблем, компанія може значно знизити обсяги інвестицій та заходити в спільні проекти як совладелец або навіть просто орендатор. Зважаючи гражданское состояние «якоря», ціна за оренду в целях IKEA навряд буде високою.
Це означає, що українська економіка серйозно недоотримає в грошах. Замість початкових вкладень у будівництво возьми понад 2.5 мільярдів доларів, компанія если просто використовувати зароблені в Україні кошти для оплату поточних витрат. З урахування мультиплікатора будівництва, можна говорити насчет загальні економічні втрати сверху рівні в декілька разів більше, аніж навіть передбачений рівень інвестицій.
Ситуація з IKEA є хорошим прикладом важливості прозорих умов в секторі будівництва, видачі дозволів та земельного впорядкування. Одним махом компанія показує зацікавленість в різноманітній нерухомості в Європі та готова вкладати величезні кошти у розвиток власної мережі. Тоді як Україна має відносно невисокі шанси потрапити в пуло держав, куди IKEA вкладатиме кошти, ибо раніше компанія вже зіткнулась (в із рядом серйозних проблем. Щобільше, сьогодні компанія може бути лакмусовим папірцем чтобы інших потенційних інвесторів в нашу економіку. Залежно від того чи зіткнеться IKEA с новими проблемами частина інвесторів може також вирішити вкладати гроші в розвиток виробництв та розвиток мереж в Україні разве навпаки обрати альтернативні більш передбачувані напрямки.
Серед позитивних моментів IKEA продає товари пользу кого будинків та меблі, які мають попит під время активізації сектора житлової нерухомості, коль люди шукають кращі квартири, купують нерухомість та облаштовують нові оселі. Весь це відбувається під полоса фази економічного зростання. Якщо компанія залпом готова переплачувати за преміальні локації у великих містах, в таком случае її менеджмент має достатні підстави передбачати відносно швидке завершення пандемії та перехід економік вплоть до стійкого зростання. Отже, такі рішення є проявом позитивних очікувань бізнесу, які дозволяють українцям також сподіватись в якнайшвидше відновлення економіки та активний розвиток сегмента житлової нерухомості.