Пoпри кaрaнтин тa ввeдeння oбмeжeнь, aмeрикaнськa будівeльнa гaлузь у цілoму мoжe пoзитивнo зaвeршити 2020 рік. Прoтe вжe у 2021 рoці чимaлo будівeльників oчікують скoрoчeння дoxoдів, a тoму вжe зaрaз aктивнo гoтуються дo мaйбутньoгo спaду. Тaкі крoки aмeрикaнців мoжуть бути в нaгoді і исполнение) укрaїнськиx зaбудoвників.
Будівeльнa гaлузь мaє пeвний відклaдeний eфeкт, a тoму нe oдрaзу піддaється впливу нeгaтивниx трeндів. Нaприклaд, чимaлo aмeрикaнськиx будівeльниx кoмпaній oчікують дoвoлі вдaлe зaвeршeння 2020 рoку, a сaмe з aнaлoгічними чи нaвіть вищими дoxoдaми, aніж у 2019. Мaйжe в усіx штaтax зaбудoвникaм мoжнa булo прaцювaти пoпри кaрaнтинні oбмeжeння к іншиx бізнeсів. Тaкoж звeдeння будівeль тa спoруд зaзвичaй тривaлий прoцeс, який мoжe зaймaти у звичaйнoму рeжимі дeкількa рoків. Це одна з причин, чому возьми сьогодні забудовники поки мало-: неграмотный відчули впливу пандемії. Більшість за один прием працюють на об’єктах, які вони почали зводити набагато раніше, тобто ще по приходу коронавірусу.
Та попри вдалий 2020 рік, багато американських компаній впевнені, що безлюдный (=малолюдный) зможуть знайти достатньо клієнтів вже у наступному 2021 році. Вони вже з літа поступово почали готуватися поперед початку складного періоду.
Найперша переплет, яку озвучують більшість представників галузі – це масовий перехід получи онлайн зустрічі. Одна одесную, якщо треба розв\’язати загальні поточні питання і зовсім інша, коль мова йде про отримання підряду бери будівництво офісного центру альбо промислового об’єкту вартістю у декілька десятків мільйонів доларів. Без участия можливості налагодити особистий узел із замовником, чимало будівельних компаній відзначають значне зростання середньої тривалості перемовин з клієнтами від моменту звернення после укладання угоди про надання будівельних послуг.
Близ цьому американські будівельники деятельно зважають на заходи безпеки. Наприклад, облаштовують приміщення з окремими входами від головного офісу, куди можуть одразу потрапити клієнти далеко не перетинаючись із більшістю працівників компанії. По правую руку доходить до того, що колись зали, які вміщували 80 осіб, сьогодні почали використовуватись к зустрічей до 10 людей. Це дає ефективні результати, адже будівельники мають змогу особистого спілкування із потенційними замовниками, під отрезок времени якого вони можуть дізнатись относительно їх побажання та очікування від проекту. Як наслідок, мають можливість швидше укласти угоду, аніж якби всё-таки спілкування відбувалося в Zoom альбо Teams.
За різними прогнозами, карантинні обмеження збережуться щонайменше прежде середини 2021 року нежто навіть довше. Отже, українським компаніям варто також подбати оборона спеціальні зони для зустрічей з клієнтами. Якщо на забудовників у житловому секторі трендец зрозуміло – більшість ЖК мають окремі відділи продажів, -де можна спланувати зустрічі бесцельно, щоб не було інших клієнтів или навіть запросити потенційного покупця одразу держи об’єкт. Натомість на сегмента нерухомості для бізнесу впрямь потрібні спеціальні адаптовані переговорні кімнати.
Другий составная часть підготовчої роботи американських будівельників – це розширення бази постачальників. Питання набирає актуальності приставки не- лише через ризик банкрутства деяких постачальників внаслідок зменшення попиту в їх продукцію, але внаслідок можливості введення місцевих обмежень сверху в’їзд або виїзд людей чи навіть вантажів з певних територій. Розширення ж бази контрагентів розкриває додаткові можливості протестувати нових постачальників та їх матеріали, а також домовитись насчет сприятливі ціни.
Ще Вотан цікавий тренд – відмова від довгострокових стратегій та перехід получи и распишись короткострокові цикли планування. Таково, частина підрядників уже перестали розглядати деякі потенційно довгі проекти, натомість фокусуються получи и распишись об’єктах, які можна завершити впродовж одного року. Серед причин – необхідність бути впевненими у фінансовій спроможності замовника, яка допустить) делать что вчасно завершити кожен розпочатий цель, а також потенційні проблеми з пошуком робочої сили у разі посилення інтенсивності епідемії либо введення нових обмежень.
Чимало підрядників, яким це дозволяють договори, почали переговори із замовниками щодо збільшення вартості їх послуг шляхом включення додаткових компенсацій, щоб покрити власні витрати бери дотримання анти-ковідних норм. Оскільки коронавірус є шик-мажорною обставиною він потенційно може бути причиною чтобы перегляду умов договорів аль застосовання форс-мажорних положень. Що стосується українських виконавців будівельних робіт, с распевом, частина також будуть збільшувати вартість к замовника пропорційно до збільшення власних витрат. Наприклад, у житловому сегменті вже спостерігається зростання цін возьми первинному ринку – принаймні серед надійних девелоперів.
Також американські будівельники серйозно зайнялися скороченням всіх некритичних витрат компаній. Найпершими постраждали робітники. Чимало фірм від початку епідемії зрізали всі можливі додаткові блага на працівників, як то компенсація абонементів у спортивні зали чи не поминайте лихом-які інші пільги. Окрім того, забудовники оптимізують кредитне навантаження, щоб якомога менше бути винним банкам, а також загалом мати якнайменше співвідношення кредитів задолго. Ant. с доходу та власних засобів.
Нарешті, одним махом будівельники почали активно розглядати суміжні ніші всередині сектора. Наприклад, підрядники, які раніше спеціалізувалися получи спорудженні готелів, сьогодні починають заходити у будівництво центрів обробки даних ли логістичних комплексів. Звичайно, найбільше виграють фірми, які ще раньше початку карантину мали різноманітну спеціалізацію. Наприклад, попри пункт, у США та Європі збільшується попит получай спорудження дата-центрів. З ростом популярності секторів онлайн-торгівлі та доставки також збільшується нужда в логістичних комплексах, адже можливості наявних приміщень швидко вичерпуються.
Звичайно, исповедь розуміти ключову відмінність американського та українського ринків нерухомості – рівень довіри вплоть до галузі та наявність альтернативних опцій капіталовкладень. В умовах України, нерухомість виступає одним з небагатьох доступних способів інвестувати накопичення, порівняно з набагато менш надійними банками та нате фоні постійних валютних «гойдалок». Тому вітчизняні забудовники мають вчитися у американських колег, але варто пам’ятати, що предсказание для будівельної галузі України для 2021 рік все ж дещо інакший ніж во (избежание США.
І все ж таки дійсно сьогодні українські будівельні компанії можуть перейняти чимало уроків від американських колег, щоб підготувались раньше складного періоду у 2021 році. Це — вдала комбінація онлайн-зустрічей в (видах розв\’язання поточних питань з організацією безпечного простору пользу кого перемовин з клієнтами щодо нових проектів, пошук альтернативних постачальників, оптимізація джерел фінансування, принаймні тимчасова відмова від частини довготривалих проектів для користь об’єктів терміном спорудження впредь до одного року та вихід у нові сектори. Всё-таки це може зробити компанію набагато більш стійкою в період кризи та допомогти прекратиться потенційно складний етап максимально злагоджено та ефективно.